Hur gör jag för att returnera en vara?

Returer skickas till Boxflow Lagergatan 4, 264 94 Klippan senast 30 dagar efter det att du mottagit din vara. Friluftsvaror erbjuder returfraktsedel som medföljer paketet, saknar du din? Kontakta oss!

Kan jag nå Friluftsvaror via telefon?

Vi hänvisar till vår kundtjänst: Kontakta oss!

Vad kostar frakten?

Mellan 39 och 99 kronor för normal frakt med DHL Service Point. Se alla fraktkostnader under Frakt. Du ser också frakten i kassan innan du betalar ditt köp.

Jag har inte fått min vara!

På grund av högt tryck på beställningar har Friluftsvaror.se för tillfället längre leveranstid - 5-8 arbetsdagar.

Leveranstid är normalt 3-6 dagar inom Sverige. Om ditt paket dröjt mer än en vecka (5 arbetsdagar) vänligen kontrollera att du inte missat en avisering. Vi aviserar främst via SMS eller mejl så kolla skräpkorgen i din mejlkorg för säkerhets skull! Hittar du inget så Kontakta oss! så hjälper vi dig!

Kan jag ändra i min order?

Efter det att en order blivit hanterad av oss (tar sällan mer än 24 timmar) kan vi tyvärr inte längre ändra i er order. Kontakta oss! så skall vi försöka hjälpa er! 

Måtten överensstämmer inte med produktens beskrivning.

Mått i beksrivningen är altid ungefärliga då de i enstaka fall kan skilja mellan årsmodeller eller olika tillverkningsserier. Plus/minus 10% är inom ramen av vad som är en rimlig avvikelse. Om du tycker att produkten beskrivs felaktigt eller har andra kommentarer på en produkts texter eller bilder få du gärna Kontakta oss!

Bilden visar fel färg!

Färger och nyansskillnader kan bero på vilken skärm som bilden visas på. VIssa skärmar visar inte alltid alla bilder med korrekt färg. Givetvis kan inte en blå jacka bli röd, men nyansskillander kan förekomma. Men självklart har du full retur och bytesrätt om du inte är nöjd med färgen!

Jag har fått en faktura från Klarna men inga varor än.

Klarna skickar normalt fakturan samma dag som vi meddelar att varan är på väg. Ibland medför detta att fakturan kommer ett par dagar innan ditt paket är framme på utlämningsstället! Eftersom du alltid har minst 14 dagars förfallotid på fakturan hinner du lugnt invänta varorna och kan betala fakturan först när du fått varorna. Har du inte fått besked om att varan är på väg efter 5 arbetsdagar får du gärna Kontakta oss! så hjälper vi dig. Om du vill eller behöva pausa fakturan så är Klarna alltid behjälpliga.