Vanliga Frågor

Hur gör jag för att returnera en vara?

Returer skickas till Friluftsvaror Intrade AB, Agnesfridsvägen 177, 213 75 Malmö senast 30 dagar efter det att du mottagit din vara. Friluftsvaror erbjuder returfraktsedel för 59 kr för order inom Sverige under 20 kg. Byten är kostnadsfria med vår medföljande returetikett, läs mer under Retur & Byte.

Kan jag nå Friluftsvaror via telefon?

Friluftsvarors fysiska butiker når du enkelt via telefon, Malmö E-Center: 040-194703, Limhamn: 040-194705, Göteborg Mölndal: 031-202135.

Tyvärr har personalen inte alltid möjlighet att svara, speciellt under kvällar och helger när butikerna har mycket folk. För ärenden gällande beställningar är det oftast lättast att skicka ett mejl till butiken@friluftsvaror.se

Vad kostar frakten?

Mellan 39 och 99 kronor för normal frakt med DHL Service Point. Se alla fraktkostnader under Frakt. Du ser också frakten i kassan innan du betalar ditt köp.

Jag har inte fått min vara!

Leveranstid är normalt 2-4 dagar inom Sverige. Om ditt paket dröjt mer än en vecka (5 arbetsdagar) vänligen kontrollera att du inte missat en avisering. Vi aviserar främst via SMS eller mejl så kolla skräpkorgen i din mejlkorg för säkerhets skull! Hittar du inget så kontakta oss på butiken@friluftsvaror.se så hjälper vi dig!

Kan jag ändra i min order?

Efter det att en order blivit hanterad av oss (tar sällan mer än 24 timmar) kan vi tyvärr inte längre ändra i er order. Men skicka ett mejl till butiken@friluftsvaror.se så skall vi försöka hjälpa er! Om ni lägger två beställningar i tät följd så kommer vi göra vårt bästa för att skicka dessa tillsammans, men vi kan inte garantera att vi upptäcker det i tid.

Måtten överensstämmer inte med produktens beskrivning.

Mått i beksrivningen är altid ungefärliga då de i enstaka fall kan skilja mellan årsmodeller eller olika tillverkningsserier. Plus/minus 10% är inom ramen av vad som är en rimlig avvikelse. Om du tycker att produkten beskrivs felaktigt eller har andra kommentarer på en produkts texter eller bilder få du gärna kontakta oss på support@friluftsvaror.se så hjälper vi er!

Bilden visar fel färg!

Färger och nyansskillnader kan bero på vilken skärm som bilden visas på. VIssa skärmar visar inte alltid alla bilder med korrekt färg. Givetvis kan inte en blå jacka bli röd, men nyansskillander kan förekomma. Men givetvis har du full retur och bytesrätt om du inte är nöjd med färgen!

Jag har fått en faktura från Klarna men inga varor än.

Klarna skickar normalt fakturan samma dag som vi meddelar att varan är på väg. Ibland medför detta att fakturan kommer ett par dagar innan ditt paket är framme på utlämningsstället! Eftersom du alltid har minst 14 dagars förfallotid på fakturan hinner du lugnt invänta varorna och kan betala fakturan först när du fått varorna. Har du inte fått besked om att varan är på väg efter 5 arbetsdagar får du gärna kontakta oss på butiken@friluftsvaror.se så hjälper vi dig!